هوشمند سازی بیمه ثالث قدمی مثبت در صنعت بیمه می باشد. باعث ایجاد تحول قابل توجه ای در این صنعت شده است. این امر سبب گشته علاوه بر سریعتر شدن عملیات صدور بیمه ثالث ایران و پرداخت خسارتها ، میزان سوء استفاده از بیمه نامه شخص ثالث تا حد زیادی کاهش یابد. با هوشمند سازی بیمه ثالث تغییراتی در ماهیت عملکرد و ظاهر این بیمه نامه به وجود آمده است. در ادامه به این تغییرات به وجود آمده می پردازیم.
یکی از تغییرات بسیار مهمی که در هوشمند سازی بیمه ثالث به وجود آمده است. حذف کوپن ثالث می باشد. تا قبل از هوشمند سازی ، روال کار بیمه نامه های شخص ثالث سنتی بدین صورت بود که ، هر بیمه نامه شخص ثالث دارای 4 کوپن بود. در هر حادثه رانندگی بیمه گزار بعنوان جبران خسارت های مالی تا سقف پوشش بیمه نامه ، یکی از کوپن های بیمه نامه شخص ثالث را در اختیار شخص زیان دیده می گذاشت.
اما مشکل عمده ای که در رابطه به این کوپن ها وجود داشت. این بود که اغلب درهنگام حادثه تصادف ، تصمیم گیری برای استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث کار سختی بود. زیرا در صورتی که بیمه نامه شامل چندین سال تخفیف می بود. اگر در زمان حادثه از کوپن استفاده می شد. کل یا بخشی از تخفیفات بیمه نامه برای تمدید سال آینده از بین می رفت. و یا اینکه مبلغ خسارت ممکن بود بالاتر از مبلغ تخفیف بیمه نامه محاسبه می شد. در اینصورت استفاده از کوپن برای فرد مقصر بهتر بود . معمولاً در شرایط مقصر بودن بیمه گزار در حادثه رانندگی اگر خسارت فرد زیان دیده کمتر از تخفیف بیمه نامه بود. بیمه گزار سعی می کرد شخصاً مبلغ خسارت را پرداخت می کرد تا بتواند از تخفیف سال آینده استفاده نماید.
از دیگر تغییرات عمده ای که در هوشمند سازی بیمه ثالث ایران برای بیمه نامه شخص ثالث ایجاد شده است ، درج کد یکتا بر روی بیمه نامه می باشد.مهمترین اهداف از طرح کد یکتا در بیمه نامه های ثالث، استاندارد سازی تمامی اطلاعات و نظارت امنیتی جهت شناسایی و پیشگیری از برخی تقلب ها ، فراهم نمودن زیر ساخت های لازم برای طرح های آنلاین مانند بیمه الکترونیک شخص ثالث ، امکان پاسخ دهی آنلاین به استعلام ها و تبدیل بیمه نامه های شخص ثالث به کارت و همچنین دسترسی سریع بیمه مرکزی به اطلاعات بیمه نامه های شخص ثالث در خصوص تصمیم گیری ها ، تحقیقات ، دسترسی آسان تر به آمار و اطلاعات دقیق می باشد. درج کد یکتا علاوه بر بیمه نامه های شخص ثالث برای بیمه سرنشین نیز اجرا شده است .
علاوه بر درج کد یکتا بر روی هر یک ازکارت های جدید بیمه شخص ثالث یک * بارکد QR نیزکه حاوی مشخصات عمومی مربوط به بیمه گزار و خودرو مورد بیمه قرار داده شده است. این امر استعلام بیمه شخص ثالث را از طریق این بارکد توسط شخص بیمه گزار یا در مواقع لزوم توسط کارشناسان پلیس راهنمایی رانندگی به راحتی امکان پذیر می نماید.
* QR یک نوع از بارکدهای دو بعدی است . این بارکد به یک سری از اطلاعات مختلف مانند مشخصات فرد ، متن یا وب سایت و غیره به صورت مستقیم لینک می شود. جهت خواندن و دسترسی به این نوع از اطلاعات می بایست از نرم افزار های اسکنر QR در گوشی های هوشمند استفاده کنیم .
متقاضیان و بیمه گزاران محترم بیمه ثالث ایران ساکن درتهران می توانند جهت استعلام بیمه شخص ثالث از طریق هر یک از نمایندگی بیمه ایران – تهران تماس حاصل نمایند.
بیمالی یه بیمه عالی
بیمالی، یه بیمه عالی، بیمالی مجموعهای تخصصی در زمینه مشاوره و صدور بیمه میباشد. در این وب سایت امکان خرید انواع بیمه نامه برای کاربران فراهم شده است. همچنین در بیمالی امکان مشاوره رایگان در مورد صدور انواع بیمه نامه برای کاربران امکان پذیر است. در بیمالی امکان صدور کلیه بیمهنامه ها از جمله، بیمه بدنه خودرو، بیمه ثالث خودرو، بیمه عمر، بیمه مسئولیت، بیمه باربری و بیمه درمان وجود دارد. کاربران گرامی میتوانند جهت هرگونه صدور بیمهنامه و یا مشاوره از طریق تماس تلفنی و یا راههای ارتباطی دیجیتالی با مجموعه بیمالی تماس حاصل فرمایند.
لیست کاربردی:
لیست کاربردی:
مشاهده مجوزهای این وبسایت:
کلیه حقوق مادی و معنوی برای مجموعه بیمالی محفوظ است.