استعلام بیمه درمان تکمیلی

مهمترین نکات خرید بیمه درمان تکمیلی
  • نتیجه استعلام به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.
  • خرید بیمه درمان تکمیلی برای تمامی شهرها امکان پذیر است.
  • پر کردن تمامی فیلدها با اطلاعات صحیح الزامی است.
  • امکان خرید و تمدید به صورتی تلفنی امکان پذیر است.
  • بیمه نامه از راس ساعت صدور معتبر و قابل استعلام است.
  • مشاوره و خرید تلفنی بیمه نامه 91030805-021

بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های درمان است. این نوع از بیمه امکان کاهش و حتی در مواردی امکان پرداخت کلیه هزینه‌های درمان را خواهد داشت. در این بخش به توضیحاتی در این رابطه می‌پردازیم. همچنین مواردی برای استفاده از این بیمه را بررسی و جمع بندی خواهیم کرد.

 

بیمه درمان تکمیلی بیمه درمان تکمیلی چیست؟

بیمه درمان یکی از شاخه‌های بیمه اشخاص می‌باشد. در بیمه‌های درمان پایه پرداخت خسارات محدود بوده و بسیاری از پوشش‌ها وجود ندارند. بیمه درمان تکمیلی پوششی کامل را برای بیمه گذار فراهم می‌کند. در این بخش علاوه بر توضیح این موارد، به نحوه استفاده از این بیمه نیز اشاره خواهیم کرد.

بیمه درمان پایه چیست ؟

بیمه‌های درمان پایه به بیم‌هایی مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، بیمه نیروهای مسلح، بیمه مرتبط با بانک‌ها و بیمه سلامت ایرانیان گفته می‌شود. هر فرد ساغل و غیر شاغل دارای یک نوع از بیمه پایه می‌باشد. بیمه درمان پایه برای افراد شاغل از طریق محل کار انها ارائه می‌شود. افراد شاغل با شروع به فعالیت شغلی همزمان بیمه درمان را نیز دریافت می‌کنند.

بیمه درمان پایه برخی موارد را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما این پوشش‌ها بسیار محدود هستند. از همین جهت تقریبا تمام افراد برای تامین امنیت پزشکی خود و پوشش هزینه‌های درمان نیاز به بیمه درمان تکمیلی خواهند داشت. بیمه درمان تکمیلی تا حد زیادی به کاهش هزینه‌های پزشکی کمک خواهد کرد.

 

بیمه درمان تکمیلی معرفی انواع بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی از شرکت‌های مختلف بیمه قابل ارائه است. شرکت‌ها بیمه با توجه به ریسک و هزینه‌ها بیمه درمان را در شه بخش مختلف ارائه کرده‌اند. این سه بخش شامل بیمه درمان انفرادی، خانواده و سازمانی یا گروهی است.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی

در صورتی که بیمه گذار به صورت انفرادی اقدام به دریافت بیمه نماید. بیمه درمان تحت قالب بیمه انفرادی از سوی شرکت بیمه ارائه می‌شود. این بیمه نامه از نظر پوشش تفاوتی با دیگر انواع بیمه تکمیلی ندارد. اما از نظر هزینه کمی بالاتر از بیمه‌های درمان گروهی و یا خانواده است. افراد به صورت انفرادی و یا تا حداکثر 10 نفر می‌توانند از این بیمه نامه استفاده نمایند. بیمه‌های انفرادی نیز امکان افزایش پوشش‌ها را دارند. افزودن پوشش‌های اضافی کمک می‌کند تا هزینه‌های درمان کاهش چشمگیری داشته باشد. همچنین گستره پوشش افرایش پیدا کند.

بیمه درمان تکمیلی خانواده

این نوع از بیمه درمان مناسب برای خانواده است. در این نوع از بیمه سرپرست خانوار خو و اعضای خانواده خود را بیمه‌خواهد کرد. این بیمه درمان از نظر پوشش مانند بیمه انفرادی می‌باشد. با این تفاوت که از نظر حق بیمه کمی برای بیمه گذار به صرفه‌تر از بیمه انفرادی خواهد بود. بیمه درمان تکمیلی خانواده پوشش بسیار مناسبی برای کنترل هزینه‌های پزشکی خانوار می‌باشد.

بیمه درمان تکمیلی گروهی

تمامی مشاغل، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و … می‌توانند برای پرسنل خود بیمه درمان تکمیلی را تحت قالب بیمه گروهی را تهیه نمایند. بیمه گروهی بیمه‌ای بسیار به صرفه از نظر اقتصادی است. همچنین در سازمان‌ها هر فرد علاوه بر دریافت بیمه برای خود امکان خرید بیمه برای اعضای خانواده خود را نیز خواهد داشت. بیمه‌درمان گروهی در سازمان‌ها علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر، رضایتمندی بیشتری نیز برای پرسنل ایجاد می‌کند.

 

بیمه درمان تکمیلی پوشش‌ها در بیمه درمان تکمیلی

پوشش‌ها در بیمه درمان تکمیلی در شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت هستند. از همین جهت است که برای جستجوی دقیق پوشش‌ها ابتدا باید شرکت بیمه را مشخص نمود. بسیاری از پوشش‌ها نیز در شرکت‌های بیمه مشترک هستند. همچنین در بیمه درمان برخی از پوشش‌ها در بیمه نامه ذکر و برخی دیگر قابل افزوده شدن می‌باشند. این پوشش‌ها قابل انتخاب توسط بیمه گذار خواهند بود. در لیست زیر برخی از این پوشش‌ها ذکر شده است.

  • هزینه جراحی، رادیولوژی، شیمی درمانی، بستری، آنژیوگرافی، سنگ شکن در مراکز جراحی محدود.
  • هزینه جراحی سرطان، مغز، اعصاب، نخاع، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان.
  • هزینه انواع زایمان طبیعی و سزارین.
  • هزینه سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، اندوسکوپی، ام آر آی، اکو کاردیوگرافی، دانسیتومتری، تست تنفس، ورزش، آلرژی، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم.
  • عمل سرپایی کوچک، ترمیم شکستگی، کچ گیری، بخیه، ختنه، کرایوتراپی، بیوپسی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست، لیزر درمانی.
  • هزینه جراحی عیوب انکساری چشم
  • هزینه خدمات آزمایشگاهی، آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی، ژنتیک پزشکی، رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی
  • ویزیت، دارو و خدمات اورژانس غیر بستری
  • هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  • دندانپزشکی (به استثنای ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه)
  • هزینه همراه افراد زیر 7 سال و بالای 70 سال در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری، GIFT، ZIFT، IVF، ITSC، IUI و میکرواینجکشن
  • هزینه‌های خرید عینک و سمعک
  • ارائه پوشش برای بلایای طبیعی
  • جبران هزینه ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین
  • تهیه اروتز

بیمه درمان تکمیلی جدول پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی

در شرکت‌های بیمه دسته بندی برای انتخاب بیمه درمان وجود دارد در هر دسته پوشش‌های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود تا بیمه گذار انتخاب مناسبتری داشته باشد.. در جدول زیر این موارد قابل مشاهده می‌باشد.

انتخاب 
دسته یکپوشش مواردی از جمله بستری در بیمارستان، جراحی شامل موارد عمومی و تخصصی، سنگ‌شکن، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی
دسته دومواردی از جمله عمل جراحی فوق تخصصی، سرطان، جراحی قلب و مغز و نخاع، گامانایف، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند ریه، پیوند مغز استخوان
دسته سهمواردی از جمله خدمات ویژه پاراکلینیکی، سونوگرافی، ماموگرافی، سیتی‌اسکن، آندوسکپی، ام‌آرای، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری
دسته چهارخدمات پزشکی و تشخیصی، تست ورزش، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، هولترمانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی آلرژی، تنفسی، اسپیرومتری، نوار عضله، نوار عصب،نوار مثانه،  نوار مغز،
دسته پنجمواردی از جمله جراحی سرپایی، شکستگی، گچ، ختنه، بخیه، کرایوتراپی
دسته ششخدمات آزمایشگاه، آسیب شناسی، خدمات ژنتیک، رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی
دسته هفتخدمات حمل نقل بیمار

قیمت بیمه درمان تکمیلی

تعیین قیمت بیمه درمان تکمیلی به عوامل متعددی بستگی دارد. در این بخش به مهمترین عواملی که تعیین کننده قیمت بیمه در مان هستند اشاره خواهیم داشت. از این عوامل در محاسبه بیمه درمان تکمیلی نیز می‌توان استفاده کرد.

همچنین برای دریافت قیمت دقیق و یا محاسبه دقیق هزینه ها میتوانید با مشاوران بیمه در بیمالی تماس و نرخ این بیمه نامه را با دقت بیشتری محاسبه نمایید.

سقف تعهدات طرح انتخابی

سقف تعهدات حداکثر مبلغی است که شرکت بیمه برای یک بیمه نامه پرداخت خواهد کرد. هرچه سقف تعهدات افزایش پیدا کند مبلغ بیمه نامه نیز افزایش خواهد یافت. انتخاب سقف تعهدات توسط بیمه گذار نیز قابل انتخاب و تغییر است. انتخاب سقف تعهدات بیشتر چه از نظر تعداد و چه از نظر مبلغ نسبت مستقیم با قیمت بیمه درمان تکمیلی دارد.

سن بیمه‌گزار

شرکت‌های بیمه سن بیمه گذار را در تعیین قیمت بیمه درمان در نظر می‌گیرند. سن بیمه گذار ضریب ریسک بیمه را افزایش و یا کاهش می‌دهد. از همین جهت سن بیمه گذار در تعیین قیمت بیمه درمان نیز موثر می‌باشد.

تعداد بیمه‌گزاران

تعداد بیمه گذاران نیز عاملی برای تعیین قیمت بیمه درمان است. با مقایسه بیمه‌های انفرادی و بیمه های گروهی متوجه این موضوع خواهیم شد که در بیمه‌های گروهی هزینه بیمه نامه به صورت چشمگیری کاهش میابد. برای بهبود قیمت بیمه درمان بهتر است تا این نوع از بیمه به صورت گروهی انتخاب شود.

 

شرایط عمومی برای خرید بیمه درمان تکمیلی

برای استفاده و دریافت بیمه تکمیلی بیمه گذار باید دارای شرایط عمومی باشد. شرح این موارد در لیست زیر اورده شده است.

  • فرد بیمه شده (نه بیمه گذار) باید سنی بین 18 و 70 داشته باشد.
  • داشتن بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی، یا بیمه نیروهای مسلح
  • افرادی که تحت تکلف خانواده باشند، شامل فرزندان تحت تکلف امکان استفاده از بیمه خانوادگی را دارند.

 

استفاده از بیمه درمان تکمیلی

استفاده از بیمه تکمیلی بعد از تهیه آن به آسانی انجام خواهد شد. می‌توان از پزشکان مختلف و در مناطق مختلف از این بیمه نامه استفاده نمود. در مواردی نیز امکان مراجعه به پزشک و دریافت مبالغ از طریق بیمه به آسانی فراهم می‌شود. در این شرایط بیمه گذار حق انتخاب وسیعتری نیز دارد.

مراکز درمانی طرف قرارداد

سوال بسیاری از کاربران و بیمه گذاران در بیمه های تکمیلی نحوخ استفاده از مراکز درمانی طرف قرارداد است. در این رابطه باید به نکات زیر توجه داشت.

  • مراکز طرف قرارداد همواره تلاش بیشتری برای رضایت بیمه گذاران خواهند داشت.
  • هزینه درمان در مراکز طرف قرارداد همیششه پایینتر از مراکز دیگر است.
  • دریافت معرفی نامه در بسیاری از شرکت‌ها به صورت آنلاین فراهم شده است.
  • دریافت خدمات در مراکز طرف قرارداد به اسانی در دسترس می‌باشد.

در صورتی که بیمه نامه تکمیلی شما از شرکت بیمه ای هست. که امکان استفاده از مراکز طرف قرارداد را برای بیمه گذار فراهم کرده. استفاده از این مراکز در اولویت قرار دارد.

 

مدارک لازم برای خرید بیمه درمان تکمیلی

در بیمالی به راحتی و با پر کردن یک فرم در بالای همین صفحه امکان خرید بیمه تکمیلی را خواهید داشت. مدارکی که بعد ثبت باید ارائه شوند تا خرید بیمه درمان تکمیلی کامل شود. در لیست زیر آورده شده است.

  • فرم درخواست بیمه نامه
  • فرم تکمیل‌شده پرسشنامه
  • شناسنامه و کارت ملی اصل و کپی
  • دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺑﯿﻤﻪ ﺑﺎ ﺣﺪاﻗﻞ اﻋﺘﺒﺎر ﯾﮏ ﻣﺎه اصل وکپی

 

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه درمان تکمیلی

در صورتی که بعد از خرید بیمه نیاز به استفاده از ان را داشتید. یا نیاز به دریافت خسارت از بیمه خود را داشتید. قبل از مراجعه به مراکز دریافت خسارت، مدارک زیر را اماده نمایید. آماده کردن مدارک فرآیند دریافت خسارت را آسانتر خواهد کرد.

  • لیست یا فاکتور و یا نسخه که در آن درج هزینه‌ها ذکر شده باشد. همچنین دارای مهر معتبر از مراکز درمانی معتبر داشته باشد.
  • نسخه پزشک معالج، اصل و کپی ان که درارای مهر پزشک و شماره نظام پزشکی باشد.
  • مدارکی که مرتبط با پوشش بیمه‌ای باشد که قصد دریافت خسارت برای آن پوشش را دارید.

 

دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی چیست ؟

در برخی از بیمه‌ها از جمله بیمه تکمیلی زمانی به عنوان دوره انتظار در نظر گرفته می‌شود. دوره انتظار به این معنی است که بیمه گذار بعد از خرید بیمه و دوره زمانی خاص، امکان استفاده از بیمه را دارد. در واقع زمان انتظار مشخص میکند که بیمه گذار در زمان خرید بیمه دارای بیماری نبوده. بیماری بعد از خرید بیمه به وجود آمده است. دوره انتظار زمان کوتاهی است از چند هفته تا چند ماه این دوره با توجه به پوشش‌های دریافتی تعیین می‌شود.

 

فرانشیز بیمه درمان تکمیلی چیست؟

هزینه‌های درمان با بیمه درمان پایه و بیمه درمان تکمیلی پرداخت می‌شود. بخشی از هزینه‌های درمان همیشه توسط بیمه گذاز پرداخت می‌شود. این مبلغ حداقل 10 درصد از هزینه‌های درمان می‌باشد. این مبلغ با عنوان فرانشیز می‌باشد. فرانشیز در تمام قراردادهای بیمه وجود دارد. از بیمه خودرو تا بیمه درمان، با دریافت بیمه درمان تکمیلی می‌توان مبلغ بسیار کمتری را بابت هزینه‌های در مان پرداخت کرد.

 

خدمات خارج از تعهد بیمه درمان تکمیلی

بیمه تکمیلی در برخی از موارد استثناء دارد و هزینه ای را به ذینفع یا بیمه گذار پرداخت نمی‌کند. این موارد شامل لیست زیر می‌باشد.

  • موارد مرتبط با اعتیاد.
  • موارد و خسارات مالی ناشی از خودکشی.
  • موارد و خسارتا ناشی از اعمال مجرمانه.
  • بلایای طبیعی و خسارات مرتبط با ان همانند سیل، آتشفشان.
  • موارد ناشی از  جنگ، شورش، اعتصاب، آشوب، بلوا.
  • جراحی‌هایی با هدف زیبایی.
  • رفع عیوب مادرزادی.
  • هزینه‌های بیمارستان و کلینیک های خصوصی مانند گرفتن اتلاق خصوصی و…
  • ایمپلنت ، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه.
  • زایمان در فرزند سوم به بعد.
  • داروهایی با هدف زیبایی یا غیر درمانی.
  • هزینه های مربوط به معلولیت ذهنی و از کارافتادگی کلی.
  • جراحی فک در صورتی که جنبه درمانی نداشته باشد.
  • لقاح سازی و هم چنین عقیم سازی مگر به علت وجود تومور یا وقوع حادثه تحت پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی باشد.
  • اسلیو معده ، لیپوماتیک و ابدوماتیک و اقدامات لاغری بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها بیشتر از 40 باشد.
  • جراحی دیسک
  • کلیه هزینه های پزشکی در مراحل تحقیقاتی بوده و تعرفه درمانی آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین نشده باشد.

خرید بیمه درمان تکمیلی

برای خرید بیمه تکمیلی درمان می‌توانید از سایت بیمالی بهترین نوع بیمه را خریداری کنید. در بیمالی با پرکردن فرم بالای همین صفحه امکان خرید بیمه تکمیلی را خواهید داشت. همچنین با تماس مستقیم با بیمالی امکان مشاوره رایگان و خرید فوری بیمه درمان را خواهید داشت.

 

موارد مرتبط با این موضوع: