استعلام بیمه مسئولیت پزشکان

مهمترین نکات خرید بیمه مسئولیت پزشکان
  • نتیجه استعلام به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.
  • خرید بیمه مسئولیت پزشکان برای تمامی شهرها امکان پذیر است.
  • پر کردن تمامی فیلدها با اطلاعات صحیح الزامی است.
  • امکان خرید و تمدید به صورتی تلفنی امکان پذیر است.
  • بیمه نامه از راس ساعت صدور معتبر و قابل استعلام است.
  • مشاوره و خرید تلفنی بیمه نامه 91030805-021

بیمه مسئولیت پزشکان

بیمه مسئولیت پزشکان با توجه به خطرات غیر قابل پیشبینی در رشته پزشکی، توسط شرکت‌های بیمه طراحی و ارائه شده است. پزشکان به دلایل زیادی همواره در معرض خطرات ناشی از خطای انسانی هستند. از همین جهت مواردی که در حیطه مسئولیت پزشکان می‌باشد، نیاز به نوعی پوشش دارد. در این بخش به توضیحاتی در این رابطه خواهیم پرداخت و نوارد مرتبط با این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

 

بیمه مسئولیت پزشکان بیمه مسئولیت پزشکان چیست ؟

بیمه مسئولیت پزشکان زیرمجموعه بیمه مسئولیت می‌باشد. این مورد کلیه مسئولیت پزشکان در برابر بیماران را مورد پوشش قرار می‌دهد. در این بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و خساراتی که ممکن است در این رابطه متوجه بیماران شود پوشش داده می‌شود. خطاهای پزشکی برخی از این پوشش‌ها است. در بخش بعدی به پوشش‌ها این بیمه خواهیم پرداخت و موارد مرتبط با ان را بررسی خواهیم کرد.

بیمه مسئولیت پزشکان پوشش‌های بیمه مسئولیت پزشکان

به صورت کلی پوشش‌های بیمه پزشکان شامل دو مورد غرامت فوت و نقص عضو است. این موارد در صورت بروز خطا در تجویز و یا درمان بیماران مورد پوشش شرکت ‌بیمه قرار می‌گیرد.

غرامت فوت

در صورت خطای پزشکی و یا تجویز نادرست و در نتیجه ان مرگ بیمار، ورثه بیمار اجازه شکایت و پیگیری موارد را دارد. در صورت اثبات تجویز اشتباه پزشک مسئول باید غرامت فوت را به ورثه قانونی بیمار پرداخت نماید. بیمه پزشکان این مورد را تحت پوشش و خسارات را پرداخت می‌نماید.

غرامت نقص عضو

در صورتی که خطای پزشک منجر به خسارت بدنی به بیمار شود. بیمه پزشکان خسارات را پرداخت خواهد کرد. این خسارات ممکن است هزینه درمان و یا دیه عضو باشد. در هر دو صورت خسارات توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

بیمه مسئولیت پزشکان استثنائات بیمه مسئولیت پزشکان

در برخی از موارد بیمه پزشکان مسئولیت خسارات وارده را به عهده نمی‌گیرد. این موارد جزء استثنائات بیمه مسئولیت هستند. در لیست زیر این استثنائات ذکر شده‌اند.

  • مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی یا هر دارویی که هوشیاری پزشک را از بین برده باشد. در این شرایط بیمه مسئولیت خسارات وارده به بیمار یا بیماران را نمی‌پذیرد.
  • انجام مواردی که خارج از وظایف شغلی پزشک باشد.
  • در صورتی که درمان در خارج از محیط استاندارد باشد. مانند بیهوشی در مراکز غیر از بیمارستان، یا عمل جراحی در مراکز غیر استاندارد.
  • خسارات ناشی از عدم النفع بیمار شامل خسارات نمی‌باشد.
  • آسیب ناشی از پرتوهای هسته‌ای در صورتی که بخشی از مراحل درمان بیمار نباشد.

بیمه کوتاه مدت مسئولیت

در بیمه پزشکان امکان خرید بیمه کوتاه مدت نیز وجود دارد. به صورت معمول بیمه نامه به صورت یک ساله صادر می‌شود. اما در شرایط ویژه برخی از شرکت‌های بیمه ، بیمه نامه کوتاه مدت 5 الی 365 روزه را صادر می‌کنند.

نکات مهم در این بیمه نامه

در صورت مشخص بودن اسیب و مقدار خسارت از نظر شرکت بیمه، امکان پرداخت خسارت قبل از تشکیل دادگاه وجود دارد.

پرداخت دیه توسط شرکت بیمه، شامل پرداخت ارزانترین نوع دیه در قانون است.

ادعای خسارت تا سه سال بعد از صدور بیمه نامه اعتبار دارد.

محدوده جغرافیایی بیمه نامه کشور ایران است.

پزشکان و پرستاران که تحت امر پزشک بیمه گذار باشند نیز تحت پوشش بیمه خواهند بود.

 

قیمت بیمه مسئولیت پزشکان

قیمت بیمه مسئولیت پزشکان به عوامل گوناگونی بستگی دارد. شرکت بیمه با توجه به این موارد قیمت یا نرخ بیمه نامه را تعیین می‌کند. مهمترین عامل در تعیین قیمت بیمه نوع تخصص پزشک است. شرکت‌های بیمه با توجه به ریسک فعالیت پزشکان، هر تخصص را در یک دسته قرار داده و بر اساس ریسک نوع حق بیمه انها را تعیین می‌کنند.

عامل دوم در تعیین قیمت بیمه نوع و تعداد پوشش است. هرچه تعداد پوشش‌ها در یک بیمه نامه افزایش پیدا کند مبلغ حق بیمه و قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

خرید بیمه مسئولیت پزشکان

برای خرید بیمه مسئولیت پزشکان از بیمالی از فرم بالای همین صفحه استفاده نمایید.

  • ابتدا اطلاعات را تکمیل و دکمه ارسال را بفشارید.
  • مشاوران در بیمالی بر اساس اطلاعات شما نرخ و نحوه خرید را اعلام می‌کنند.
  • با تایید شما بیمه نامه صادر و به ادرس شما ارسال خواهد شد.

 

موارد مرتبط با این موضوع: