تفاوت خرید قسطی و نقدی بیمه شخص ثالث

تفاوت خرید قسطی و نقدی بیمه شخص ثالث تفاوت خرید قسطی و نقدی بیمه شخص ثالث

در مورد موضوع خرید و یا تمدید بیمه شخص ثالث مسئله ای که ممکن است برای برخی افراد پیش بیاید. این است که تفاوت خرید قسطی و نقدی بیمه شخص ثالث ایران در چیست؟ و یا اینکه اگر ما اقدام به خریداری بیمه ثالث ایران به صورت اقساط نماییم. قبل از اینکه اقساط بیمه نامه به پایان برسند و ما دچار حادثه و ملزم به پرداخت خسارت شویم. شرکت بیمه آیا جبران خسارت ما را تقبل می کند ؟ یا دراین شرایط شرکت بیمه چه مقدار از خسارت ما را جبران می نماید؟

تفاوت خرید قسطی و نقدی بیمه شخص ثالث نحوه استفاده از بیمه شخص ثالث در مدت پرداخت اقساط بیمه نامه

همانطور که می دانیم شرکت های بیمه این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده اند که آنها بتوانند حق بیمه نامه ها را بصورت اقساط پرداخت نمایند.  قسط بندی حق بیمه ها به منظور جلب رضایت مشتری ، رفاه بیشتر و رعایت حال بیمه گذار ارائه می گردد. اما اگر اقساط بیمه نامه هنوز به اتمام نرسیده باشد و بیمه گذار دچار حادثه گردد. به صورتی که وی مقصر حادثه شناخته شود. شرکت بیمه زمانی هزینه جبران خسارت را پرداخت می نماید که بیمه گذار ( مالک بیمه نامه ) اقساط را به موقع پرداخت نموده باشد. یعنی چنانچه در حین خسارت ، اگر قسطی که سررسید آن گذشته باشد و بیمه گذار پرداخت نکرده باشد ، مبلغ جبران خسارت به نسبت مبلغ واریزی محاسبه  و پرداخت می شود.

اما اگر بیمه گذار در زمانی دچار حادثه رانتدگی منجر به خسارت گردد که هنوز اقساط بیمه نامه شخص ثالث به پایان نرسیده باشد. ولی تمامی اقساط خود را به موقع پرداخت نموده و هیچ قسط معوقه ای نداشته باشد. اما هنوز تاریخ سررسید قسط بعدی نرسیده است، شرکت بیمه خسارت را به صورت کامل و مطابق با تعهدات خود در بیمه نامه شخص ثالث پرداخت خواهد کرد.

موارد مرتبط با این موضوع: