از بیمه بدنه چند بار می‌شود استفاده کرد؟

امروزه به علت بالا بودن هزینه تعمیر اتومبیل، استفاده از بیمه بدنه بسیار طرفدار دارد. در اینجا به ذکر این موضوع می‌پردازم که از بیمه بدنه چند بار می‌شود استفاده کرد؟

از بیمه بدنه چند بار می‌شود استفاده کرد؟ از بیمه بدنه چند بار می‌شود استفاده کرد؟

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه هایی است که مخصوص خودرو می‌باشد. این نوع بیمه کاملا اختیاری است و تمام خسارات احتمالی وارد شده به خودرو را تا مدت معین جبران خواهد کرد. از خدمات بیمه بدنه می‌توان به جبران خسارات ناشی از تصادف، انفجار، سرقت و بسیاری دیگر اشاره کرد. همچنین امکان بهره‌مندی از خدمات دیگر با پرداخت حق بیمه بالاتر نیز ممکن است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما و قیمت بالای خرید و تعمیر خودرو، استفاده از خدمات بیمه ای، بویژه بیمه بدنه بسیار پرطرفدار است. به این دلیل که خسارت وارد شده به خودرو هرچقدر هم جزئی باشد، میتواند بار سنگینی از هزینه ها را بر دوش فرد بگذارد.

سوال مهمی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، این است که از بیمه بدنه چند بار می‌شود استفاده کرد؟ در این بخش سعی داریم به طور مفصل به پاسخ این سوال بپردازیم.

در واقع بیمه بدنه خودرو به مدت یک سال، خسارات وارد شده به ماشین شما را جبران می‌کند. اما مقدار و سقف این جبران هزینه ها کاملا بستگی به نوع شرکت بیمه و قراردادی که امضا می‌کنید، دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت، جبران خسارات ناشی از موارد ذکر شده در قرارداد، ربط چندانی به تعداد دفعات استفاده شما از بیمه نخواهد داشت. نکته‌ی مهمی که باید به آن اشاره کرد، فرانشیز بیمه است که مقدار آن در استفاده اول و دوم متفاوت است. همچنین باید گفت پرداخت فرانشیز بر عهده خود فرد است نه شرکت بیمه.

 اگر آگاهی چندانی نسبت به فرانشیز در بیمه ندارید، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

از بیمه بدنه چند بار می‌شود استفاده کرد؟ فرانشیز بیمه چیست؟

فرانشیز در بیمه جزء مواردی است که علاوه بر ایران در همه ی کشور ها نیز رعایت می‌شود. درصد و مقدار فرانشیز در قرارداد بیمه به طور واضح درج می‌شود و باید توسط شما مورد تایید قرار گیرد. در واقع کلمه فرانشیز که در رابطه با بیمه استفاده می‌شود، به معنای جبران درصدی از خسارات، توسط خود فرد است. پس لازم است قبل از امضای قرارداد بیمه، با هوشیاری تمام موارد ذکر شده در آن را مطالعه نمایید.

برای آگاهی بیشتر نسبت به حق فرانشیز لازم است بدانید، هر چه درصد آن در قرارداد پایین تر باشد، میزان هزینه ای که شما باید پرداخت کنید نیز کمتر است. از بیمه بدنه چند بار می‌شود استفاده کرد؟

از بیمه بدنه چند بار می‌شود استفاده کرد؟ استفاده از بیمه‌ی بدنه برای بار دوم

برای استفاده از بیمه بدنه، باید به این نکته توجه کنید که حق فرانشیز بیمه برای بار دوم و سوم کاملا متفاوت است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد. مقدار دقیق آن در برگه قرارداد نیز ذکر می‌شود. معمولا درصد فرانشیز برای بار اول تصادف یا خسارت،

  • بار اول 10 درصد.
  • بار دوم 20 درصد.
  • بار سوم 30 درصد .
  1. همچنین شرایطی وجود دارد که طبق آن به درصد فرانشیز اضافه خواهد شد. یکی از این شرایط مربوط به سن راننده است.
  2. اگر سن راننده زیر 25 سال باشد مشمول این قانون می‌شود.
  3. همچنین اگر سابقه بیمه خودرو کمتر از 3 سال بوده و اینکه در تصادف رخ داده راننده مقصر باشد نیز شامل این افزایش 10 درصدی می‌شود.
موارد مرتبط با این موضوع:
خرید بیمهاپلیکیشن بیمه